Uczniowie klas 2A, 2C, 2F i 3C wzięli udział w projekcie edukacyjnym dotyczącym tworzyw sztucznych ,,Tworzywa sztuczne bez tajemnic”, realizowanym przez fundację Plastics Europe Polska w współpracy z Cyfrowy Dialog. Projekt obejmował dwie części – teoretyczną i praktyczną. Podczas części teoretycznej uczniowie poznali historię tworzyw sztucznych, procesy ich powstawania oraz przetwórstwa a także ich wpływ na środowisko przyrodnicze i zrównoważony rozwój. Omówiona została także rola innowacyjnych tworzyw sztucznych w ochronie zdrowia, żywności, oszczędności energii oraz ochronie klimatu.
Ważnym wątkiem były tworzywa biopochodne i biodegradowalne produkowane z surowców odnawialnych. Szczególną uwagę zwrócono także na tworzywa sztuczne wykorzystywane do produkcji energii odnawialnej, m.in. na kolektory słoneczne czy wirniki turbin wiatrowych. Podczas części praktycznej uczniowie mogli zbadać właściwości poszczególnych tworzyw sztucznych – przeprowadzali doświadczenia mające na celu określenie ich palności, gęstości i przewodnictwa cieplnego. Był to doskonały przykład uczenia się przez doświadczenie i przenoszenia wiedzy z teorii do praktyki.
Projekt „Tworzywa sztuczne bez tajemnic” pozwolił w atrakcyjny sposób zrealizować podstawę programową z chemii z zakresu chemii polimerów, przetwórstwa tworzyw. Koordynatorem projektu była pani Anna Wójcik. Zajęcia odbyły się w ekopracowni ,,Zielone Serce Szkoły”, która powstała dzięki środkom finansowym pozyskanym w ramach udziału szkoły w konkursie pn. „EKOPRACOWNIA – zielone serce szkoły” w zakresie „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”, finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie.