W dniach 22 i 23 kwietnia 2023 roku odbyła się wielka akcja charytatywna „Jarosławskie Pola Nadziei”. Głównym celem Jarosławskich Pól Nadziei jest zebranie funduszy, które wspierają działalność Domu Ulgi w Cierpieniu im. św. Jana Pawła II w Jarosławiu prowadzonego przez Fundację Pomocy Młodzieży im. Jana Pawła II „Wzrastanie“. Działanie to ma również na celu szerzenie idei hospicyjnej, a także uwrażliwienie dzieci i młodzieży na potrzeby chorych. Pierwszego dnia wolontariusze zbierali datki przed sklepami i w galerii, natomiast w drugim dniu kwestowali przed kościołami powiatu jarosławskiego.
W akcję, jak co roku zaangażowali się również uczniowie i nauczyciele I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu.
Pod opieką nauczycieli: p. Zofii Ciesielskiej, p. Anny Dębickiej, p. Marzeny Gil, p. Joanny Pacławskiej, p. Zbigniewa Piguły, p. Jacka Sało, p. Dariusza Nogaja, p. Jacka Kiczka oraz p. Jakuba Dudy kwestowało 48 wolontariuszy – z klasy 1a: Justyna Płoskoń, Julia Świecarz, Olga Łajtar, Aleksandra Kamińska, Zofia Bąk, Dominika Legeny, Faustyna Leńczyk, Hanna Dobosz; z klasy 1b: Jagoda Mazur, Aleksandra Raba, Julia Lachowicz, Gabriel Kwaśniak, Amelia Grad; z klasy 1d: Aleksandra Buczek, Malwina Piętka, Anna Przybyło, Kacper Duda; z klasy 1e: Milena Kolano, Weronika Bran, Emilia Czachor; z klasy 1h: Gabriela Hnat, Alicja Kluz, Wiktoria Tuczapiec, Julia Sykała, Oliwia Karuś, Julia Guzowska, Natalia Hanejko; z klasy 2a: Alicja Zabawa, Emilia Mrozowicz, Katarzyna Stasiło, Anastazja Mrozowicz, Maja Sondej, Kinga Wargacka; z klasy 2b: Wiktoria Nogaj; z klasy 3a: Sabina Demczyk, Wiktoria Kuźma, Małgorzata Ditrich, Patrycja Grzebyk; z klasy 3bc: Julia Sadowy, Maria Sało, Julia Eisenbardt, Iga Wilk, Aleksandra Gąsior, Amelia Nasiewicz, Julia Łańko, Maciej Kozdrowicki; z klasy 3e: Kamila Siara, Aleksandra Piątek oraz Michał Górecki.
Szkolnym koordynatorem akcji była p. Zofia Ciesielska.
Wszystkim wolontariuszom, opiekunom i darczyńcom serdecznie dziękujemy za dar serca i bezinteresowną pomoc na rzecz potrzebujących.